Template

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

baite
Berichten: 2

Template

Berichtdoor baite » wo 02 apr 2014, 10:46

Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben nog niet bekend met het tekenen in autocad Tot deze week tekende ik met solidworks maar ivm mijn werk moest ik overstappen op autocad wij tekenen met autocad LT 2010
nu snap ik alleen niets van hoe ik zelf mijn eigen template samenstel is er iemand die hier een antwoord op weet?

Mvg bart

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Template

Berichtdoor Storm » wo 02 apr 2014, 12:59

Je template als in? Want strikt gezien is dat een basistekening (.dwt bestand). Die maak je door in autocad een tekening op te zetten naar je eigen wensen (zoals standaard lagen, blocks, layouts, tekst en maatvoering en variabele) en deze vervolgens op te slaan als een .DWT bestand.

Deze kun je dan instellen bij de options>files>qnew template als starttekening waar je in werkt.

Je hebt ook nog je 'layout' instellingen zoals je ribbon of toolbars, kleurstellingen, welke dingen je wel en niet wilt zien, bestandslocaties en dat stel je in middels een profiel (options>profiles). Je stelt autocad in en slaat het profiel op. Dat profiel kun je dan exporteren en op meerdere locaties toepassen.

baite
Berichten: 2

Re: Template

Berichtdoor baite » wo 02 apr 2014, 13:26

oke ik krijg dus dit te zien als ik dat doe hoe nu verder ??

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Template

Berichtdoor Storm » wo 02 apr 2014, 13:57

Op die locatie in de afbeelding zoek je naar het .DWT bestand wat je dan eerst maakt. Oftewel, maak een DWG met je eigen voorkeuren (lagen, layouts, etc.) en sla deze op als een .DWT bestand. Vervolgens laad je die in op die locatie uit de afbeelding.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection