Tekenen in millimeters

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Jeff--z
Berichten: 1

Tekenen in millimeters

Berichtdoor Jeff--z » wo 09 apr 2014, 16:57

Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop (denk) dat iemand hier mij kan helpen.
Ik doe een opleiding bouwkunde waar ook AutoCad bij komt kijken. Nu was een opdracht om een detail uit te printen met schaal 1:20. Toen kwam ik er achter dat het detail dus véél te groot was. Hij zoomde als het ware in op een klein deel van het detail. Wanneer ik hem uitzoom en zelf goed zet zodat hij op mijn A4 past dan kijk ik bij schaal en staat er 0,0043...
Ik werk op een Mac dus de instellingen zijn wat anders dan bij de windows computers. Ik heb gekeken bij de instellingen van AutoCad en daar staat dat wanneer ik teken op 'Unitless' hij automatisch tekent in Millimeters. Ook als ik 'Units' intyp dan staat er inches, die zet ik om naar millimeters maar dan zie ik ook geen verandering.
Ik ben de enige uit de klas met dit probleem dus ik denk dat er iets mis is aan de instellingen, maar ik heb het tot nog toe niet gevonden.
Ook heb ik AutoCad opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp helaas ook niet.

Wie zou mij kunnen helpen? :?:

Groet,
Jeffrey

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Tekenen in millimeters

Berichtdoor Storm » vr 11 apr 2014, 09:56

De units zijn altijd een apart verhaal. Maar als je tekening in milimeters is en de viewportschaal in meters is het een kwestie van de waarde 1000x te verschalen.

Schaal 1:20 is een viewportschaal van 50000xp of 0.0005XP. In meters is dat 50xp.

Als bij jouw de schaal bij nameten op papier 1:20 is maar in autocad zelf 0,0043xp dan is dat niet goed (niet metric).

Ik werk intussen gewoon met het idee 'als ik het zo doe dan werkt het', wellicht dat iemand anders meer kan vertellen over de units.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection