UNDO problemen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Dachraoui
Berichten: 4

UNDO problemen

Berichtdoor Dachraoui » do 17 apr 2014, 11:52

dag collega's,

ik heb beste wel een irriterende probleem:
de UNDO commando als ik het getal 15200000000 Bytes bereikt heb dan zegt Autocad:
"Warning! The undo file length is 15xxxxxxxx bytes. Undo will be automatically disabled at 1750000000 bytes to prevent overflow. You can clear the undo file by turning off and then on again via the undo command"

dan sla ik mijn tekening op en weer openen dan kan ik verder met tekenen. de file waar de undo opslaat maak ik leeg en toch gaat hij opnieuw beginnen. deze probleem komt in versie 2013 en ook 2014 voor. Versie 2010 hadden we deze probleem niet. kan iemand misschien mij helpen hoe ik deze kan oplossen.

we hebben wat meer ruimte (harde schijf is 1 Tb.) gemaakt. en dat helpt.

groetjes,

Kamel

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: UNDO problemen

Berichtdoor Storm » do 17 apr 2014, 15:35

De temp map een keer leeggooien? Volgens mij heb ik dit probleem in een grijs verleden ook eens meegemaakt en had het daar mee te maken.

Start>Uitvoeren> %temp%

Dachraoui
Berichten: 4

Re: UNDO problemen

Berichtdoor Dachraoui » do 17 apr 2014, 17:08

beste storm,

dank je wel, maar dat probleem komt iedere keer terug. is er geen andere mogelijkheid dat het unlimited blijft zo als in de versie autocad 2010 was. daar had we geen problemen je kan vast de hele dag zonder dat je de TEMP map hoef te legen.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: UNDO problemen

Berichtdoor Storm » ma 21 apr 2014, 14:54

Heb je de temp-folder dan intussen wel leeggemaakt? Want als ik op internet zoek naar deze foutmelding komt steeds terug dat je die map eens moet leegmaken.

Kijk anders ook even in de options>files>Automatic Save File Location welke locatie hier staat en verwijder alles wat in die map staat.

Het kan zijn dat sommige bestanden niet verwijderd kunnen worden omdat die op dat moment in gebruik zijn door lopende programma's, dat is niet erg.

Draai anders een keer het programma CCleaner op de pc en voer daar de 'cleaner' uit met de standaard waardes.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection