PEDIT probleem met "Join"

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

marcelkooijmans
Berichten: 3

PEDIT probleem met "Join"

Berichtdoor marcelkooijmans » di 16 sep 2014, 16:07

Hallo,

Ik krijg met geen mogelijkheid de lijnen en arcs in de bijlage "gejoined" als polyline. Ik doe de volgende stappen:

Pedit
Multiple
(selecteer alles)
Convert.....? Yes
Join
Jointype = Both
Enter fuzz distance = 0.0100

En toch worden er in totaal 3 van de 10 elementen niet toegevoegd aan de polylijn. Iemand enig idee waar het fout gaat?

Alvast bedankt voor de feedback

Kan helaas geen dxf of dwg bijlage toevoegen, waarom is dat?

tomhofstee
Berichten: 10

Re: PEDIT probleem met "Join"

Berichtdoor tomhofstee » di 16 sep 2014, 16:49

Sluiten de lijnen wel goed? Waarom gebruik je eigenlijk 0,01? met 0,00 werkt eigenlijk altijd bij mij. Kan het zijn dat er Z-hoogtes in je tekening zitten?

Trouwens, ik gebruik Pedit nooit meer. Ik gebruik het commanda join (J), gaat veel sneller. :)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: PEDIT probleem met "Join"

Berichtdoor Storm » wo 17 sep 2014, 14:38

Zoals 'Tom' aangeeft kan het zijn dat er hoogtes aan hangen (elevation). Dat is naar mijn idee de grootste boosdoener als je lijntjes niet kan samenvoegen.

Ondanks dat je er zelf geen hoogte aan hebt gehangen kan het zijn dat je ooit een lijn hebt getekend op basis van een inmeting of iets anders waar wel een hoogte aan zit. Van bovenaf lijkt het wel aan te sluiten maar met een hoogte verschil gaat dat niet (__---).

De marge zou je inderdaad kunnen vergroten, maar dat vind ik persoonlijk geen oplossing als je precies wilt werken. Voor een snelle lijn is dat natuurlijk een goede oplossing.

Het commando Join is inderdaad wat sneller dan join via Pedit, al kan je daar voor zover ik weet dan geen 'fuzz' instellen.

Overigens vind ik persoonlijk de vraag 'wil je de objecten omzetten naar polylijnen' een beetje overbodig, anders gebruik je PEDIT niet :).
Middels het commando PEDITACCEPT <1> krijg je die vraag voortaan niet meer en is deze standaard JA. Scheelt weer een stapje :).

Wat betreft de bijlage kun je volgens mij alleen afbeeldingen uploaden of bijlages in het ZIP formaat (met een beperkte grote). Een DWG kun je niet direct uploaden.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection