New palette kan ik geen symbool plaatsen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

HSchmitz
Berichten: 18

New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor HSchmitz » vr 26 sep 2014, 12:03

Versie autocad Light 2014
In het vijfde nieuwe palette kan ik geen symbolen plaatsen.
Al een aantal symbolen aangemaakt en geplaatst in verschillen zelf aangemaakte Palette. Dit ging goed tot dat ik het vijfde palette aanmaakte.
Als ik een symbool oud of nieuw in een new palette wil plaatsen gaat dat niet. In de andere 4 nieuwe eerdere Palette kan ik nog wel gewoon symbolen plaatsen.
Na afsluiten van autocad en opnieuw opstarten van autocad is het pas aangemaakte pallet ook niet meer aanwezig.
Waar ligt dit aan en hoe los ik dit op.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor Storm » ma 29 sep 2014, 10:55

Het probleem klinkt mij als een bug in de oren, lijkt me niet dat er een limiet aan zit hoeveel tabbladen je mag hebben, en als die er is zal die vast groter dan 4 zijn.

Draait de autocad installatie al lang? Of is het een verse installatie? Indien ja dan zou ik toch een herinstallatie overwegen of anders even kijken of er servicepacks beschikbaar zijn en deze downloaden indien dat nog niet gedaan is.
Die kunnen dergelijke bugs nog wel eens verhelpen als het iets bekends is.

HSchmitz
Berichten: 18

Re: New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor HSchmitz » di 30 sep 2014, 08:59

Autocad draait al een tijdje.
We hebben zelf ook aan een bug gedacht.
Maar door verschillende optie uit te proberen zijn we er achter gekomen dat:
Als het pad van de Toolpalette bij de option op orgineel C:\Users\HSC\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD LT 2014\R20\enu\Support\ToolPalette staat dan kunnen we wel een palette aan maken.
Zodra ik deze verwijzing naar het centrale netwerk zet kan ik geen palette meer aanmaken. Onder aan de palette staat dan ook geen slot meer. We denken nu dat het aan een update van windows 7 ligt of dat bepaalde rechten zijn gewijzigd (Dit zijn we aan het uitzoeken). Want Toolpalette plaatsen op het net heeft 4 weken geleden wel gewerkt.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor Storm » di 30 sep 2014, 10:09

Hmz, ik zit er dan wellicht aan te denken dat de bestandsnaam te lang wordt en daarom niet toevoegt.

Bij ons staat die ook redelijk 'diep', maar de ATC bestanden die die aanmaakt hebben een redelijk lange bestandsnaam. Misschien is jullie netwerklocatie te lang om die bestanden aan te maken?

X:\Algemeen\Bibliotheek\ACAD\DWG\ToolPalet\Palettes\3.3 DP Verharding_79783A11-0519-48AD-B7AA-720C05D2BCAB.atc

Het is maar een idee. Probeer de toolpalette eens vanuit de Root van de netwerkschijf (dus gelijk na x:\) op te bouwen en kijk dan of het wel gaat. Of probeer een kortere naam.
Wellicht stond het 4 weken geleden op een andere locatie op het netwerk dan dat het nu staat?
Ik draai zelf ook windows 7 Pro, maar ik ervaar geen problemen, en we hebben ~10 tabbladen.

HSchmitz
Berichten: 18

Re: New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor HSchmitz » di 30 sep 2014, 10:21

Het probleem is opgelost.
De opbouw structuur(Mappen) komt heel precies. Dat wil zeggen de Toolpalette map mag een andere naam hebben en ergens anders neer gezet worden, maar de opbouw van de map moet precies gelijk zijn aan het orgineel.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: New palette kan ik geen symbool plaatsen

Berichtdoor Storm » di 30 sep 2014, 10:48

Niet meer verplaatsen dus :P.
En anders even opnieuw opbouwen op de nieuwe locatie.

De toolpalette map mag je overigens prima verplaatsen (ik gebruik een up to date netwerklocatie als centraal punt, maar daarvan een locale kopie zodat mensen er niet in gaan rommelen (als ze wat verwijderen is dat alleen voor hunzelf).

Wellicht dat de naamvoering zelf (de mappen binnen de toolpalette) dan niet mogen veranderen. De locatie/naamvoering van de blokken kun je ook niet veranderen, deze zijn gekoppeld binnen de toolpalette.

Maar ik kan er naast zitten :P.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Autodesk AEC Collection