Fatal error met opstarten C3D 2015

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mr. Fusion
Berichten: 4

Fatal error met opstarten C3D 2015

Berichtdoor Mr. Fusion » di 11 nov 2014, 08:22

Beste mensen,

Het bloed onder de nagels is weg en het wordt tijd mijn "uitdaging" eens in de groep te gooien. Ik krijg mijn C3D 2015 niet meer normaal gestart. Zodra het programma is geladen wordt ik meteen begroet met een fatal error.

Ik ben erachter gekomen dat het door het startscherm komt om een of andere reden. Wanneer je C3D start krijg je meteen een startscherm "Get started", "Recent documents" en "Connect". Hier krijg ik standaard nu een fatal error. Maar wanneer ik een tekening dubbelklik en C3D 2015 wordt gestart wordt de tekening gewoon geopend en is er blijkbaar niks aan de hand. Echter wanneer ik de tekening afsluit en weer naar het startscherm ga met "New tab" komt FE weer om de hoek kijken.

Iemand dit al eens gehad?

Joost

Re: Fatal error met opstarten C3D 2015

Berichtdoor Joost » di 11 nov 2014, 10:10

Hallo,

wellicht ligt het aan de panel in de laatste reactie van dit artikel:

https://forums.autodesk.com/t5/autocad-civil-3d-general/new-tab-in-2015-causes-crash/td-p/5026266

Ik hoop dat dit een oplossing is.

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Fatal error met opstarten C3D 2015

Berichtdoor Anton » di 11 nov 2014, 11:20

Ja, is een bekend probleem.

Dat komt waarschijnlijk door het plugin systeem van AutoCAD. Het New Tab in AutoCAD 2015 wordt door sommige plugins gezien als een open tekening en proberen dan deze als zodanig te benaderen. Dat levert een Fatal Error op.

De laatste Service Pack van AutoCAD lost dit probleem op. De SP van AutoCAD kan ook op Civil3D worden geïnstalleerd. Installeer dan ook gelijk de laatste Service Pack van Civil3D.

Als het probleem daarmee toch niet verholpen wordt, dan kunnen de plugins worden uitgeschakeld en één voor één weer worden geactiveerd om te kijken welke het probleem veroorzaakte.

Mr. Fusion
Berichten: 4

Re: Fatal error met opstarten C3D 2015

Berichtdoor Mr. Fusion » di 11 nov 2014, 15:49

Beste Joost en Anton,

Bedankt voor het meedenken! Ik heb als eerst de raad van Anton opgepikt en SP2 van Autocad geinstalleerd. Daarna probeerde ik SP1 van C3D te installeren maar dat gaat niet omdat er een msi bestand wordt gezocht en die hebben we zelf niet. Hiervoor zal ik onze ICT moeten benaderen.

Daarnet heb ik het in ieder geval geprobeerd of SP2 van Autocad het probleem al oplost en het programma startte zonder foutmeldingen of problemen. Hopelijk blijft het hierbij.

Bedankt!

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Fatal error met opstarten C3D 2015

Berichtdoor Anton » di 11 nov 2014, 16:57

Fijn om te horen!

En graag gedaan :-)

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection