Geen trim bij Region

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

SanderF
Berichten: 6

Geen trim bij Region

Berichtdoor SanderF » do 13 nov 2014, 13:25

Ik kan, sinds ik Autocad 2015 gebruik, geen lijnen ed. trimmen/extenden tot/van een Region. Verder is er geen verschil met de 2014 versie, maar dit is erg lastig. Hoe kan ik instellen dat hij gewoon de Region meeneemt bij trimmen en extenden?.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor Storm » do 13 nov 2014, 13:38

Ik heb er in AutoCAD 2015 geen probleem mee om op een region te trimmen of extenden.

Zit er geen hoogteverschil (elevation / z-waarde) op de lijnen/region ? Kijk of je met het commando EDGEMODE op 1 (of 0) enig verschil merkt.

SanderF
Berichten: 6

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor SanderF » do 13 nov 2014, 14:08

Storm_[GAIM.NL] schreef:Ik heb er in AutoCAD 2015 geen probleem mee om op een region te trimmen of extenden.

Zit er geen hoogteverschil (elevation / z-waarde) op de lijnen/region ? Kijk of je met het commando EDGEMODE op 1 (of 0) enig verschil merkt.

Helaas, dit is het niet, lijkt wel een variabele ergens, maar die zijn er zoveel.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor Storm » do 13 nov 2014, 14:43

Als je het 'probleem' reconstrueert in een nieuwe tekening, heb je er dan ook last van? Wellicht is de tekening van een externe partij en dan kan er maar zo een harde instellingen in de tekening zitten.

Anders in 2014 proberen en die tekening openen in 2015. Als het dan bij 2015 niet lukt is het vast ergens een vinkje idd. Maar welke...

SanderF
Berichten: 6

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor SanderF » vr 14 nov 2014, 11:50

Storm_[GAIM.NL] schreef:Als je het 'probleem' reconstrueert in een nieuwe tekening, heb je er dan ook last van? Wellicht is de tekening van een externe partij en dan kan er maar zo een harde instellingen in de tekening zitten.

Anders in 2014 proberen en die tekening openen in 2015. Als het dan bij 2015 niet lukt is het vast ergens een vinkje idd. Maar welke...

Helaas, zelfde tekening in Autocad 2014 doet het wel gelijk. Zal ook niet aan liggen dat het een light versie is, want dat was de vorige ook.
We zoeken rustig verder, misschien maar eens een mailtje naar de makers dan.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor Storm » vr 14 nov 2014, 13:16

Wellicht een poging doen op het forum van CADTUTOR.COM. Is wel engels maar daar heb je redelijk snel een reactie. De meeste 'namen' binnen de AutoCAD scene hangen ook op dat forum rond (Lee Mac bijv.).

SanderF
Berichten: 6

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor SanderF » vr 14 nov 2014, 13:49

Storm_[GAIM.NL] schreef:Wellicht een poging doen op het forum van CADTUTOR.COM. Is wel engels maar daar heb je redelijk snel een reactie. De meeste 'namen' binnen de AutoCAD scene hangen ook op dat forum rond (Lee Mac bijv.).
Ok, dank is gepost, we wachten af, ik zal laten weten of ze er achter komen.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Geen trim bij Region

Berichtdoor Storm » vr 14 nov 2014, 14:48

Top.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection