Tekstgrootte Attribute

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Borr
Berichten: 7

Tekstgrootte Attribute

Berichtdoor Borr » di 06 jan 2015, 14:11

Hallo Forummers,

Momenteel ben ik bezig van een aantal tekeningen het stempel (onderhoek) te vervangen. Dit stempel is opgebouwd als attribute en word aangeleverd door een opdrachtgever.
Wanneer ik het stempel kopieer in de betreffende tekeningen gaat dit over het algemeen zonder problemen. Er zijn echter een vijftal tekeningen waarbij de teksten in de stempel groter worden, dan in de overige tekeningen, op het moment dat het block in de tekening geladen word. Hierdoor valt op een aantal plaatsen de tekst buiten het stempel. Dit kan ik evt. oplossen door de teksten in de betreffende onderhoeken te verkleinen, maar ik heb het idee dat dit te maken heeft met een variabele in de tekeningen, maar ik zou niet weten.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Bvd,

Borr

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Tekstgrootte Attribute

Berichtdoor Storm » wo 07 jan 2015, 14:21

Iets dat ik zou kunnen verzinnen is dat de tekst in de attribute in een bepaalde style staat (style commando).

De stijl is wellicht niet uniek en is in de ene tekening niet, en in een andere tekening wellicht voor andere dingen ingesteld en heeft dus andere eigenschappen.

Kijk of je een aparte stijl voor de stempel teksten hebt of als je deze in een foutive tekening wijzigd of dat ook in het stempel gebeurd. Anders is het wellicht iets anders.

Probeer ook even 'attsync' op het block uit te voeren, wellicht zijn bepaalde instellingen nog niet helemaal doorgevoerd.

Borr
Berichten: 7

Re: Tekstgrootte Attribute

Berichtdoor Borr » ma 12 jan 2015, 11:57

Beste Storm_[GAIM.NL],

Dank je voor je reactie.

De oorzaak van het probleem heb ik niet kunnen achter halen. Ik heb nl. 75 tekeningen aan moeten passen, waarbij het bij 70 tekeningen goed gaat. En de overige vijf niet.
Zoals je aangaf heb ik attsync geprobeerd, maar daarna gebeurde hele vreemde dingen. Dus dat heb ik terug gedraaid.
Ik ben er wel achter gekomen dat het attribute niet opgebouwd is zoals zou moeten. Zo moet ik bv de datum invullen bij de prompt schaal.
Ik heb het nu primitief opgelost door de schaal van de betreffende tekst iets aan te passen zodat de tekst in de daarvoor betreffende ruimte past.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Tekstgrootte Attribute

Berichtdoor Storm » ma 12 jan 2015, 14:53

Naja, in ieder geval beter dan 70 tekeningen fout en maar 5 goed :).

Liggend aan of je in elke stempel andere teksten had moeten doen had je eventueel nog een block kunnen 'bursten', dus niet 'exploden'.

In het geval van het commando BURST blijven de teksten intact, en kun je ze eventueel nog aanpassen.

Een oplossing die overigens geen schoonheidsprijs krijgt, maar het ligt er maar net aan hoe belangrijk dat is.

Gevalletje 'shit happens' in de tekenwereld zullen we maar zeggen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection