Gebruik maken van TAB in titelhoek

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

A_vesken
Berichten: 2

Gebruik maken van TAB in titelhoek

Berichtdoor A_vesken » do 29 jan 2015, 13:58

Voor mijn werk moet ik regelmatig afgewerkte tekeningen in lay-out plaatsen.
Daarvoor gebruik ik een opgemaakte titelhoek waar ik alles kan invoeren. (Kleur, tekening nummer,...)
Het probleem is dat ik elk tekstvak telkens opnieuw moet aanklikken om gegevens in te voeren.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de instellingen aan te passen zodat ik gebruik kan maken van de tabtoets om te verspringen van tekstvak naar tekstvak?
Dank bij voorbaat!

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 44

Re: Gebruik maken van TAB in titelhoek

Berichtdoor Frank » do 29 jan 2015, 15:11

Hiervoor kan je het beste gebruik maken van attributen binnen het titelblock. Deze attributen zijn in de Block Editor aan te maken. Wanneer deze attributen zijn opgenomen in het block kan je door middel van een dubbelklik op het block of via het commando ATTEDIT. Met deze laatste kan je heel snel door middel van de tabtoets door de verschillende velden springen.
Succes!

A_vesken
Berichten: 2

Re: Gebruik maken van TAB in titelhoek

Berichtdoor A_vesken » vr 30 jan 2015, 08:10

Moet ik dan eerst van mijn titelhoek een block maken, of elk tekstvak apart?

Joost

Re: Gebruik maken van TAB in titelhoek

Berichtdoor Joost » vr 30 jan 2015, 10:25

Hallo,

Een enkel block van het titelhoofd, met daarin de benodigde attributes (tekstvelden voor "schaal, "datum", "enz.")zou voldoende moeten zijn.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection