|
Autodesk Rollen
Autodesk producten kunnen beheerd worden in het Autodesk account, van de beheerders. Diverse rollen worden hierbij toegepast, die vergelijkbaar zijn met functies binnen een organisatie. Het Autodesk Licentiebeheer kent de onderstaande rollen.
Rolverdeling
|
|

|
Contract Manager
De Contract Manager beheert het contract en is het aanspreekpunt voor CAD Accent met betrekking tot de inhoud, onderhoud en verlenging van het contract. De Contract Manager wijst rechten toe aan Primaire- en Secundaire Admins en/of Gebruikers.
|
|
|
|
|

|
Primaire Admin
Een Primaire Admin wijst rechten toe aan Secundaire Admins en/of Gebruikers. In de praktijk vervult vaak de Contract Manager de rol Primaire Admin en kan zijn rol eventueel eventueel overdragen.
|
|
|
|
|

|
Secundaire Admin
Een Secundaire kan gebruikers toewijzen aan Autodesk producten en bepaalt dus wie welke software mag gebruiken. Een Secundaire Admin is niet verplicht. In de praktijk vervult vaak de IT-beheerders en/of afdelingshoofden de rol Secundaire Admin.
|
|
|
|
|

|
Gebruiker
Een Gebruiker is een persoon die één of meerdere Autodesk producten en diensten gebruikt.
|
|
|
Schematische weergave rolverdeling


|