Autocad LT overzetten naar netwerk vanaf werkstation

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Scott

Autocad LT overzetten naar netwerk vanaf werkstation

Berichtdoor Scott » wo 25 sep 2024, 16:14

Dag medecatters,

Ik gebruik nu Autocad op een HP werkstation maar nu wil onze ICT afdeling Autocad op het netwerk gaan zetten, heb het net geprobeerd met een try versie en het werkt. Nu is wel het probleem dat ik mijn hele omgeving kwijt ben, (zie voorbeeld) heeft me flink wat tijd gekost om het zo te krijgen en heb geen zin om dat weer te gaan doen.
Kan iemand me vertellen hoe of wat ik moet doen en welke files ik vanuit mijn huidige Autocad moet ex en importeren zodat ik mijn huidige omgeving 1op 1 kan overzetten naar de nieuwe op het netwerk? Tenminste als dit al mogelijk is, vroeger noemde we dat "klonen".
Dank alvast voor jullie meedenken.

Grt Scott
Autocad Omgeving.jpg

Storm

Re: Autocad LT overzetten naar netwerk vanaf werkstation

Berichtdoor Storm » wo 02 okt 2024, 14:39

Je kunt je gebruikersprofiel overzetten. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt.

Als je naar commando OPTIONS gaat kun je bij het laatste tabblad 'PROFILES' kiezen en deze eventueel opslaan en exporteren en op die wijze dan ook weer importeren.

Let wel dat dit als het goed is 1 op 1 je instellingen overneemt zoals die in de OPTIONS zijn weergegeven. Het kan zijn dat toolbars (custom) ribbons hier niet in mee gaan of je in ieder geval zelf weer een goed plekje moet geven omdat ze de exacte locatie niet meenemen. Maar mijn ervaring met profiles stamt uit het '2009' tijdperk, sindsdien geen gebruik van hoeven maken.

Normaal gaat dit mee bij de upgrade naar een nieuwe installatie waarbij je bij de nieuwe versie kunt selecteren dat je de instellingen van een oudere versie wilt overnemen, maar dat gaat buiten AutoCAD om.

Scott

Berichtdoor Scott » wo 02 okt 2024, 15:13

Dag Storm, bedankt voor het meedenken.
Ik zal dit zodra dit gaat lopen met onze ICT afdeling bespreken, ben benieuwd of het gaat werken.
Ik houd je op de hoogte.

Grt Scott

Scott

Berichtdoor Scott » wo 02 okt 2024, 15:34

Dag Storm, ik heb net samen met onze ICT afdeling gekeken maar wij kunnen nergens onder options Profiles vinden.
Kun jij me uitleggen waar ik die files kan vinden?
Of moeten we dat rechtstreeks via de Windows verkenner doen?

Grt Scott

Storm

Berichtdoor Storm » vr 04 okt 2024, 15:26

Als je gewoon als commando de 'OPTIONS' uitvoert krijg je een venster met diverse tabbladen. Het laatste tablad is daarin 'Profiles'. Daar moet je dat kunnen regelen.
Bijlagen
profiles.png