AutoCAD wordt traag als ik een polyline teken (2012)

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Dpagie
Berichten: 18
Locatie: Delft

AutoCAD wordt traag als ik een polyline teken (2012)

Berichtdoor Dpagie » wo 25 jan 2012, 13:10

Dag mede-AUtoCAD gebruikers,

Ik werk ondertussen alweer een tijdje met AutoCAD 2012 op een nieuwe desktop op het werk. Dit werkte altijd goed tot een bepaald moment:

Als ik een polyline teken wordt AutoCAD erg traag en gaat ie haperen, maar hij loop niet vast gelukkig. Dit gebeurt in zowel een nieuwe (lege) tekening als in een tekening met 1 of meerdere Xref's.
Dit werkt erg vervelend, en ik kan ook niks vinden bij de instellingen. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Mvg Dick

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: AutoCAD wordt traag als ik een polyline teken (2012)

Berichtdoor Storm » wo 25 jan 2012, 15:25

Ik zou het commando 3DCONFIG er even op naslaan. Op de button 'Manual tune' klikken en in het volgende scherm helemaal bovenaan bij 'Hardware Acceleration' oid het vinkje AAN zetten. Als deze al aan staat kijk dat of alle onderstaande icoontjes groen zijn. Zo niet, schakel het vinkje dan uit en nogmaals in, dan moet alles wel weer groen worden.

Het kan overigens zijn dat die functie niet werkt, maar dan ondersteund je videokaart het niet (en dan wordt het tijd om te upgraden :P).

Misschien dat dit hulp bied en anders kijken we verder.

Dpagie
Berichten: 18
Locatie: Delft

Re: AutoCAD wordt traag als ik een polyline teken (2012)

Berichtdoor Dpagie » do 26 jan 2012, 09:22

Bedankt voor je reactie!
Het probleem was in eerste instantie al opgelost door simpelweg F12 te drukken. Ik heb jou oplossing ook even erbij gepakt, en ik zag dat alle icoontjes op rood of geel stonden, dus het vinkje 'hardware acceleration' aangevinkt en nu staan ze allemaal dus op groen. Ik denk dus dat alles nu wel in orde is. ;)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: AutoCAD wordt traag als ik een polyline teken (2012)

Berichtdoor Storm » do 26 jan 2012, 10:46

Het dynamische F12 menu uitschakelen kan helpen, maar dat zou ik persoonlijk niet voorstellen omdat ik dan weer 3 autocad versies terug moet gaan denken in de commandoregel.

Ik verwacht dat je dit menu weer kan inschakelen nu je bij 3DCONFIG de boel goed hebt staan.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection