Welke objecten zijn gekoppeld aan een 'Field'?

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Gast

Welke objecten zijn gekoppeld aan een 'Field'?

Berichtdoor Gast » vr 30 mar 2012, 09:34

Goedemorgen,
Ik heb een tekening ontvangen met daarin een tabel.
Daar zijn velden(Field) ingevoerd die de waarde van een object weergeven, in dit geval waarschijnlijk een vierkant of arcering, die een oppervlakte aangeven.
Hoe kan ik terughalen met welke objecten(of misschien wel een Excel-bestand) een 'Field' gekoppeld is in de tekening?
Ik verwacht Grips of een aanduiding van een bestand bij dubbelklikken ofzo, maar nee.
Wie kan mij helpen?
Hans Elevelt, EleCAD technisch tekenbureau. :D

Storm

Re: Welke objecten zijn gekoppeld aan een 'Field'?

Berichtdoor Storm » vr 30 mar 2012, 10:02

Ik heb geen antwoord op de vraag. De enige 'herkenning' die ik zie is een objectID als je dubbelklikt op de FIELD en bij de 'Field expression:' kijkt.

Er is naar mijn idee dus niet te achterhalen waar een field aan gelinkt is. Niet dat ik daar zelf behoefte aan heb, maar zou ook het antwoord willen weten.

De enige die het weet is de geen die de field gemaakt heeft.
Mits je kunt achterhalen welk object welk objectid heeft.

Gast

Berichtdoor Gast » vr 30 mar 2012, 10:20

Beste Storm,
Bedankt voor je reactie.
Het objectid en expression had ik ook gevonden. Maar in deFieldexpression zit ook geen aanduiding welk object het is (ja, zoeken...). Maar dat moet simpeler kunnen, denk ik.
Ik zie wel dat bij knippen/plakken de objectinfo verloren gaat in een nieuwe tekening; hij heeft dus een link met een object wat niet op dezelfde layer (VVO Algemeen, b.v.) staat, terwijl hij daar wel naar verwijst in de expression.
Greetz Hans,
EleCAD

Joost

Berichtdoor Joost » vr 30 mar 2012, 23:08

Beste Hans,

Het klopt inderdaad dat bij het kopieren en plakken van de field de link naar het object verloren gaat, omdat dan de object id van de bron niet meer klopt. Deze is namelijk per dwg, per tekening (eigenlijk zelf per sessie) vastgelegd.

Een sluitend antwoord op jouw eigenlijke vraag kan ik nog niet geven. Het terugzoeken van de objecten, welke een bron zijn van de field, blijft een probleem. Enige pogingen hebben nog niet tot een oplossing geleid. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

Bedankt voor deze interessante vraag op ons forum. We doen ons best...Wie het weet mag het zeggen...

Groet Joost

Storm

Berichtdoor Storm » ma 02 apr 2012, 00:06

Een redelijk simpele search op google gaf me een autocad extension genaamd fieldlink (versie 1.2). ik heb deze zelf nog niet geprobeerd omdat ik deze vond via me mobiel, maar als ik de omschrijving mag geloven wordt er een soort lijn getekend van de field naar het object waar deze aan gekoppeld is.

Wellicht het testen waard? Andes moet ik nog even verder zoeken:)

Gast

Berichtdoor Gast » wo 04 apr 2012, 17:21

Bedankt Storm, die ga ik proberen.
Lijkt er op dat hij lijntjes trekt tussen teksten en gekoppelde objecten....
We zullen zien! Bedankt. ;)