Hallo,
Toch nog even een aanvulling.
De mapping van het object bepaald hoe het materiaal erop weergegeven wordt. In AutoCAD zijn de drie besproken mogelijkheden in jouw specifieke situatie niet helemaal correct. Daarom lijkt mij dat de planar mapping met een rotatie van 90 graden via de gizmo van de mapping het dichst in de buurt komt binnen AutoCAD.
Een aanvulling ligt binnen 3ds Max Design. Hier kan een mapping van een materiaal (op een object) exacter bepaald worden middels de modifier "uvw mapping". Je ziet nu dat de materialisering van de cylinder wel volgens de goede methode verloopt:
[img]https://www.cadaccent.nl/forum/images/00helpdesk/materialmapping2.png[/img]
Mocht u meer willen weten over deze mapping, dan kunt u deze pagina eens lezen:
Helpfile 3ds Max Design
Ga vervolgens naar "Search en type üvw Map" in. Kies daarna het volgende artikel:
[img]https://www.cadaccent.nl/forum/images/00helpdesk/materialmapping3.png[/img]
Het is uit 3ds Max Design, maar het verhaal gaat tot op zekere hoogte ook op voor AutoCAD. De principes zijn gelijk.
Groet Joost