Het lijkt wel of mijn AutoCAD steeds weer problemen veroorzaakt, zonder dat ik iets doe.
Wat is het probleem:
Een tijdje terug heb ik een 3D tekening gemaakt voor de opdrachtgever, dat zag er ongeveer zo uit:

Dit is een screenshot van een filmpje, dus het is wat minder scherp.
Enkele weken later open ik de tekening weer, en ziet het er zo uit:

Er zijn een aantal verschillen tussen de twee abeeldingen:
- De texture van het gras is anders, veel grover;
- Dit geldt ook voor de weg (het is alleen niet te zien nu);
- De bomen zijn anders;
- De kleuren van de voertuigen zijn anders, eerst waren ze voorzien van meerdere kleuren, en nu zijn ze één (andere) kleur;
- De kleur van de daken klopt niet, deze horen gewoon egaal grijs te zijn (er zit een ruimte tussen het bruine en grijze gedeelte).
Als ik de tekening op een andere pc open heb ik hetzelfde probleem. Ook als ik nu een nieuwe surface maak in een lege tekening krijg ik deze surface, evenals de fout gekleurde objecten.
Het ligt dus niet aan mijn pc alleen, maar voor zover ik weet heeft niemand iets gewijzigd in het systeem (alleen ik en een andere collega werken met AutoCAD en hij is op dit moment met hele andere dingen bezig dan 3D tekenen). Beetje een vervelende situatie waar ik niet veel aan kan doen.
Herkent iemand mijn probleem? Zit ondertussen van alles te proberen zonder enig goed resultaat.
Gr Dick.