Aanpassen tool palettes

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Jan Heesch

Aanpassen tool palettes

Berichtdoor Jan Heesch » ma 14 mei 2012, 11:22

Daar ben ik weer met een lastige vraag.

Ik heb in een eerdere versie van AutoCAd tool palettes en palette groups aangemaakt.
Nu heb ik deze palettes en groups ingelezen in Acad2012, maar blijkt dat de (netwerk)mappen waarnaar verwezen wordt inmiddels zijn verplaatst, waardoor mijn blokken niet meer gevonden worden.
Bij een palette met een paar links is dit niet zo'n probleem, maar het gaat hier om enkele honderden.

U begrijpt ik ben op zoek naar een methode om dit sneller te doen dan elke link afzonderlijk opnieuw te definiëren.
(De blokken staan per palette wel in dezelfde map).

Storm

Re: Aanpassen tool palettes

Berichtdoor Storm » ma 14 mei 2012, 14:33

In je toolpallet map staan als het goed is een map genaamd 'Palettes', hier staan bestanden in met een naam zoals je tabbladen in de toolpallet heten.

ATC-bestanden.

Als je deze met het kladblok opent zie je als het goed is padverwijzignen staan.

Het bestand is heel rommelig (met een andere tekstverwerker misschien wat overzichtelijker), maar daar kom je als het goed is regels tegen als;

Code: Selecteer alles

<SourceFile>G:\Algemeen\Bibliotheek\Dwg\ToolPalette\....
Het lijkt me dat je alle bestanden af moet en het pad middels 'vervangen' in 1x kunt aanpassen. Gezien ik er zelf geen ervaring mee heb in het kader van migratie zou ik in ieder geval kijken of het op die manier kan.

Jan Heesch

Berichtdoor Jan Heesch » ma 14 mei 2012, 15:03

Storm,

Ik heb dit zojuist geprobeerd, maar AutoCAd kan het blok nog steeds niet vinden, terwijl het nu toch wel in de juiste map lijkt te zoeken.

Ook AutoCAD afsluiten en opnieuw opstarten geeft in deze geen ander resultaat.

Jan Heesch

Berichtdoor Jan Heesch » ma 14 mei 2012, 15:16

Ik was een beetje voorbarig met mijn vorige reactie.
Er zat nog een tweede verschil in de padverwijzing die ik in eerste instantie over het hoofd had gezien.

Nu werkt het wel.

Hartelijk dank Storm.
Op deze manier scheelt het een paar uur werk.

Storm

Berichtdoor Storm » ma 14 mei 2012, 16:40

En wederom verlaat een tevreden klant het pand :).

hb01

Berichtdoor hb01 » ma 14 mei 2012, 18:29

Over toolpalettes gesproken. In oefening 03-06-01 van de 3D-cursus staat ""Opent u nu de toolpalette ""Properties" om de eigenschappen v.d. kruk weer te geven."
Ik kan "properties" niet vinden.

Toch gelukt. toolpalette properties gegoogeld, kom je op dit filmpje van CADaccent: of9jhCW6ruY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dus 3d modelling op Drafting en annotation zetten, dan op het pijltje bij properties klikken en dan de kruk selecteren en dan kom je op het scherm zoals aangegeven in het cursusboek. Smoothness op level2 zetten en dan op pijltje bij properties klikken en dan gaat het menuutje weg.
Misschien in de volgende versie van het cursusboek dit soort dingen iets uitgebreider uitleggen voor niet al te slimme lieden zoals ik, die te lang moeten zoeken en rommelen.

Storm

Berichtdoor Storm » ma 14 mei 2012, 20:16

Niks ten nadelen van CADAccent, maar sommige uitlegjes gaan mijn pet te boven kwa moeilijkheidsfactor.

Gewoon het commando PROPERTIES, of MO (wie dat verzint mag joost (no pun intended) weten) in het kort.

De term 'toolpalette' is in deze enorm verwarrend :).

edit: Oh.. \topic-kaap

Joost

Berichtdoor Joost » di 15 mei 2012, 08:27

Goede morgen allemaal,

Ondanks het feit dat de eerste vraag uit deze topic al beantwoord is kan ik nog even dit toevoegen:

De toolpalette Properties is op vele manier te openen, en heeft eigenlijk niets met de workspace (drafting and annotation, 3D modeling) te maken.

Gebruik een van de volgende mogelijkheden:

pr <enter>
CTRL + 1
Rechter muisknop op een geselecteerd object, properties

En natuurlijk de mogelijkheden genoemd door storm.

Groet Joost.