Misschien niet de beste oplossing, er zal vast een manier zijn waardoor in een block een FIELD waarde opgenomen kan worden die een increment (verhoging) meekrijgt elke keer als het block geplaatst wordt.
Ik moet ergens een lisp hebben die dat doet, maar dan moet ik op me werk zijn en ben momenteel nog vakantie aan het vieren. Het enige wat dan nodig is, is het block aanpassen en het nummer staat er al.
Een andere manier, maar die wel wat meer onderzoek nodig heeft over de precieze werking ervan, is het TCOUNT commando. Deze werkt echter niet in Autocad LT.
De werking gaat ongeveer als volgt. Maak een text aan met een waarde (1 ofzo). kopieer deze door in het grid over een horizontale lijn. Daarna kopieer je het verticaal.
1 - 1 - 1 (horizontaal, daarna naar beneden/omhoog)
1 - 1 - 1
1 - 1 - 1
Voer daarna het TCOUNT commando uit en selecteer alle tekstelementen (is het enige wat het selecteert, dus een totaal selecte inclusief lijntjes en andere objecten kan ook)
Gevraagd wordt om een X, Y
of Select-order. Kies dat laatste
Geef dan een waarde op waarmee je wilt beginnen (voor de komma) en een waarde waarmee je wilt verhogen (of verkleinen, achter de komma).
Beginwaarde,verhoging.
Kies daarna 'Overwrite' en zie daarna alle getallen omnummeren.
Het 'probleem' hierin is dat een totaal selecte ergens een beginpunt kiest. Daar ben ik zelf nog niet achter hoe dat werkt.
Ik weet wel dat als je wilt dat de 1 linksboven begint en de 50 (of wat dan het laatste getal is) rechtsonder dat je de getallen op volgorde moet selecteren in plaats van ze in 1x te selecteren.
Lang verhaal kort, wellicht dat deze youtube video wat meer duidelijkheid schept.
AyMTyLeBvqM&feature=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
1 voor 1 selecteren is misschien niet z'n geweldige vooruitgang, maar het is sneller dan alles met de hand invoeren. Met een grid van 100x100 ben je wellicht even bezig

.
Hoop dat je er wat aan hebt. Desnoods bekijk ik die lisp nog even nader. Dat is letterlijk klikken en niet meer naar kijken.