Animation Motion Path

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Dpagie

Animation Motion Path

Berichtdoor Dpagie » do 13 sep 2012, 10:42

Hallo,

Ik zit met het volgende:

Ik moet weleens een filmpje maken van 3D tekeningen, en daar gebruik ik de functie 'Animation Motion Path' voor. Je geeft een route aan die de camera moet afleggen (polyline) en een lijn waarop de camera gericht moet zijn.

In een eerder tekening ging dit zonder problemen, als in: het filmpje was in 10 minuten klaar (ca. 60 seconden lang, 30 FPS).
Ik ben nu met een andere tekening bezig, welke een veel kleiner formaat heeft, maar het duurt wel veel langer om het filmpje te maken (hij geeft tot wel 10 uur aan).

Voor zover ik weet heb ik niks aan de instellingen veranderd, hardware acceleration staat ook aangevinkt, en de videosettings zijn precies hetzelfde.

Ik heb het ook op een andere pc geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Weet iemand misschien of ik toch ergens iets (onbewust) veranderd zou kunnen hebben? Het is namelijk best vervelend. :roll:

Mvg Dick

Joost

Re: Animation Motion Path

Berichtdoor Joost » do 13 sep 2012, 11:18

Hallo Dick,

Heb je in de laatste tekening misschien meer materialen en of lampen geplaatst? Hierdoor kunnen render tijden enorm toenemen.
Verder kun je de rendering toch eens starten. De resterende tijden die worden aangegeven zijn niet altijd even nauwkeurig.
Ook de resolutie van de rendering kan aangepast worden in de Toolpalette "Advanced Render Settings".

Groet Joost

Dpagie

Re: Animation Motion Path

Berichtdoor Dpagie » do 13 sep 2012, 13:33

Joost,

Ik heb 2 soorten materialen gebruikt, grass en concrete. Lampen heb ik pas geplaatst na jou comment (was ik vergeten, dus bedankt daarvoor ;) ).

Grofweg bestaat de tekening uit een weg met aftakking. Langs de weg loopt een geul met 3 leidingen (circle tekeningen, en de functie extrude gebruijen). Daarnaast loopt een dijk of talud met daarachter een twee grote tanks. Verder zijn er enkele lantaarns en vrachtwagens (multiview blocks) geplaatst om de boel wat op te leuken.

Bij elkaar stelt het dus helemaal niet zoveel voor vergeleken met de tekening waar het renderen binnen 10 minuten klaar is.

Ik zal eens kijken of ik wat met die Advanced Render Settings kan, en anders zal ik hem vanavond moeten starten voordat ik naar huis ga.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Mvg Dick