Xclip draait uit zichzelf?

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

loeky100

Xclip draait uit zichzelf?

Berichtdoor loeky100 » di 18 dec 2012, 09:31

Gisteren heb ik een aantal blocks geinsert mbv Minsert
Omdat er in het midden een "gat" moet komen heb ik het xclip commando gebruikt en de Inverse-functie toegepast. Werkt perfect.
Vanmorgen was de selectie ineens omgedraaid. Kan het zijn dat er ergens een instelling fout staat (setvar of iets dergelijks)

Groeten, Loek

Storm

Re: Xclip draait uit zichzelf?

Berichtdoor Storm » di 18 dec 2012, 11:12

Wellicht heeft er iemand anders aan het bestand gewerkt en de xclip omgedraaid?

Ik heb zelf niet de ervaring dat dit, in ieder geval standaard, zo gebeurd. Liggend aan welke autocadversie je gebruikt kun je middels een visibility de xclip omdraaien indien geselecteerd.

Kijk of als je deze xclip goed hebt staan, de tekening saved en afsluit en daarna weer opent deze wéér verkeer staat, in dat geval zou er inderdaad wat fout moeten zitten in de instellingen (van de tekening).

loeky100

Berichtdoor loeky100 » di 18 dec 2012, 11:36

Dank je wel voor je reactie Storm,

Helaas heeft er niemand aan mijn tekening gewerkt en komt dit probleem nu op diverse tekeningen voor terwijl dit voorheen perfect werkte (komt nu ook bij collega's voor)

Storm

Berichtdoor Storm » di 18 dec 2012, 12:18

Werken jullie tegenwoordig wellicht in Civil 3D 2013 ? Al dan niet als Civil as Cad ?

In Civil 3D 2013 zitten veel bugs die rare probleempjes veroorzaken en het is dan ook raadzaam de service pack te installeren om deze, al dan niet voortijdig, op te lossen.

Mocht het een oudere/andere versie betreffen kijk daar dan ook of je de laatste service packs hebt draaien.

Tevens om dingen uit te sluiten is het verstandig een nieuwe, schonen, tekening aan te maken, hier even iets in te tekenen en daar een block van te maken. Vervolgens pas je een xclip toe op dit block en kijk je of na het opslaan het probleem terugkomt zoals in de andere tekeningen.

Als hierbij de xclip wel gehandhaafd blijft zoals opgeslagen dan ga ik er van uit dat het een tekening gebonden instelling is.

Indien zo is mijn enige oplossing om de foutieve tekening over te zetten naar een nieuw bestand. Ik kan geen commands vinden die een dergelijk probleem zouden kunnen veroorzaken.