Uitschakelen Block Authoring Palettes

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Arjan

Uitschakelen Block Authoring Palettes

Berichtdoor Arjan » di 19 feb 2013, 14:10

Hallo,

Ik wil graag uitzetten dat als ik de block editor open de "block authoring palettes"automatisch geopend word. Ik heb een tekening met veel blocken waar van de lagen niet kloppen en bij het editten zit dat ding me steeds in de weg. Ik denk dat ik ergens een 0 in een 1 moet veranderen maar ik weet niet waar.

Alvast bedankt,
Arjan

Ingeborg

Re: Uitschakelen Block Authoring Palettes

Berichtdoor Ingeborg » di 19 feb 2013, 15:05

Mijn eerste reactie zou dan zijn, dat je het palette vrij makkelijk uitzet in de Block Editor Ribbon, panel Manage. Maar dan komt het palette wel elke keer terug als je de block editor opent.

Je kunt ook je panel zo instellen dat-ie automatisch in- en uitklapt als je erover heen gaat met de muis (rechtermuisknop op grijze balk en kies voor 'Auto-hide'). Dan is het niet zo groot en staat het misschien minder in de weg.

Maar ik vermoed dat je het palette permanent uit wilt zetten. Klopt dat?

Ik zal in ieder geval even zoeken of ik het kan vinden.

Groet,

Ingeborg

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » di 19 feb 2013, 15:57

Hoi Arjan,

Ik heb gezocht en ook nog even gegoogled, maar het schijnt niet mogelijk te zijn zonder wijzigingen in je CUI (ik weet niet of ik je dat zou aanraden).

Maar één tip die ik vond wil ik je niet onthouden: Zet je palette op 'Auto-hide' zoals ik al eerder schreef. Maak het palette zo klein mogelijk door op de rand te gaan staan en te slepen. En sleep daarna het palette in een hoek waar hij je het minst in de weg staat.

Er staat nog wel een klein grijs rechthoekje in je scherm, maar het palette is niet meer zo nadrukkelijk aanwezig.

Succes ermee!

Ingeborg

Arjan

Berichtdoor Arjan » di 19 feb 2013, 16:07

Hallo Ingeborg,

Bedankt voor je reactie. Ik had ook al gegoogled maar ik kon niets vinden. Ik wil m graag helemaal weg.

Ik zoek nog wel even verder. misschien probeer ik dat in de cui nog. Het word nu principieel. :D

Storm

Berichtdoor Storm » di 19 feb 2013, 16:40

Als collega van Arjan had ik um proberen te assisteren en de CUI kwam ook naar voren in de zoekresultaten, alleen kijk ik daar nu even snel naar en zie ik daar zo snel geen opties in.

Een andere optie die ik aangaf was een LISP.

Deze heb ik dan maar even gemaakt en overschijft het BE commando (Block Edit)

Code: Selecteer alles

(Defun C:BE ()
(command "-bedit" "BAUTHORPALETTECLOSE")
(princ)
)
Eerst blockje selecteren en daarna BE commando uitvoeren.
(voor Arjan; lisp staat op welbekende plek op netwerk).

Voor de laadtijd hoef je het niet te doen, want de toolpalette komt toch eerst in beeld maar is daarna gelijk weg.

Maar hier houd het voor mij betreft mee op kwa oplossingen.

Arjan

Berichtdoor Arjan » wo 20 feb 2013, 07:55

Bedankt Storm!