Verschil template 2010 - 2012

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

mischav

Verschil template 2010 - 2012

Berichtdoor mischav » ma 04 mar 2013, 10:39

Hallo,

Onlangs ben ik overgestapt van Autocad 2010 naar 2012.
Als template heb ik die van 2010 gebruikt.
Als ik in 2012 een reference koppel die met het zelfde template is aangemaakt komt deze op een compleet andere plek in mijn beeld. Nou weet ik dat er een commando is waarmee dat te regelen is alleen weet ik niet meer welke.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Alvast bedankt.

Mischa

Ingeborg

Re: Verschil template 2010 - 2012

Berichtdoor Ingeborg » di 05 mar 2013, 10:28

Hoi Mischa,

Als ik tegen zoiets aan zou lopen zou mijn eerste reactie zijn: hoe staat het met de UCS (User Coordinate System)? Staan die bij allebei de tekeningen op 'World'?

Maar misschien ligt het probleem ergens anders. Als bovenstaande tip niet geholpen heeft, kun je ook de bestanden een keer naar ons opsturen, dan kan ik voor je kijken.

Groet,

Ingeborg

Storm

Berichtdoor Storm » di 05 mar 2013, 11:49

Ik verwacht ook dat het een USC kwestie moet zijn. Anders wellicht nog iets met units en dan waarschijnlijk dat de xref 1000x te groot of te klein is.

mischav

Berichtdoor mischav » wo 06 mar 2013, 09:28

Inmiddels ben ik er al achter.
Als Autocad opstart gebruikt het een andere standaard template.
Als ik een nieuwe tekening in Autocad aanmaak gebruikt het mijn template. Dan is alles wel goed.

Dus een kwestie van standaard template vervangen door de mijne en klaar is kees.

In ieder geval bedankt voor de hulp en reacties.

Gegroet,

Mischa

Storm

Berichtdoor Storm » wo 06 mar 2013, 09:57

Dan zal het waarschijnlijk liggen aan de snelkoppeling (even de eigenschappen bekijken en kijken of er bij 'doel' achter ...\acad.exe" nog wat na de het " teken komt, hier kan een profiel gedefineerd zijn.

Anders het Qnew template instellen in de options, dan zou ook bij een normale opstart van autocad het juist ingestelde profiel geladen moeten worden.