selecteren frames bij xclip

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

loeky100

selecteren frames bij xclip

Berichtdoor loeky100 » do 07 mar 2013, 08:51

een block of x-ref kan je dmv xclip "afsnijden". Hierdoor ontstaat er een fram om je block welke je kan hiden of aanzetten.
In autoCAD 2013 kan dit ook alleen het gehide frame kan nog steeds geselecteerd worden terwijl je hem niet kan zien. Dit is erg vervelend omdat je steeds per ongeluk dit frame selecteerd.
Weet iemand hoe dit is uit te zetten?

Groeten, Loek

Ingeborg

Re: selecteren frames bij xclip

Berichtdoor Ingeborg » do 07 mar 2013, 10:27

Hoi Loek,

Ik denk dat jouw oplossing zit in de systeemvariabele Frameselection. Deze moet op 0 staan om de frames NIET te selecteren. Bij 1 kunnen ook onzichtbare frames geselecteerd worden.

Gewoon frameselection intypen op de commandline en dan de waarde 0 ingeven.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Groet,

Ingeborg

loeky100

Berichtdoor loeky100 » do 07 mar 2013, 10:49

Dankjewel Ingeborg, Ik zit nu niet achter mijn cad-station maar zal het vanavond uitproberen. Klinkt logisch.

Groeten, Loek

loeky100

Berichtdoor loeky100 » do 07 mar 2013, 21:52

Ingeborg, dank je wel. Dat was hem!!

Groeten, Loek

Storm

Berichtdoor Storm » vr 08 mar 2013, 09:55

Heerlijk,

Nooit in verdiept maar ik ben er ook vaak tegenaan gelopen dat ik bij een selectie ook nog even de xref meeneem en er bij het printen achter kom dat de GBKN ineens weg is :S.

Ik zie ook dat dit helpt bij afbeeldingen, waarbij 'vroeger' imageframe op 0 zetten voldoende was.

Ik ben er ook blij mee :).