veranderen van invulveld drawing properties (DWGPROPS)

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

HSchmitz

veranderen van invulveld drawing properties (DWGPROPS)

Berichtdoor HSchmitz » do 29 okt 2015, 09:46

Is het mogelijk dat ik in autoCAD 2014LT de volgorde en de invoernamen in het veld drawing properties (commando DWGPROPS) kan veranderen.
Nu moet ik, als ik iets wil wijzigen, eerst alles delete en dan op de juiste volgorde en correct opnieuw invoeren. Als ik dan iets fout heb ingevoerd kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Storm

Re: veranderen van invulveld drawing properties (DWGPROPS)

Berichtdoor Storm » vr 30 okt 2015, 14:00

Ik neem aan dat je het Custom gedeelte bedoelt?

Dit schijn je met het commando PROPULATE wat mee te kunnen doen, als je een beetje engels kan kun je daar hier wel wat over vinden: http://beingcivil.typepad.com/my_weblog ... awing.html

Je kunt dan zeg maar een template maken van de DWGPROPS en deze is makkelijker te bewerken.

Simpel gezegt (wat ik zo snel even heb getest) voer je de volgende handelingen uit:

- Je hebt de eerste keer DWGPROPS ingevuld en wilt deze bewerken, of het is al ingevuld.
- Voer PROPULATE uit
- Kies EDIT TEMPLATE
- Nu kun je de waardes makkelijk aanpassen.
- Druk vervolgens op OK
- Kies vervolgens UPDATE en daarna CURRENT DRAWING
- Als je nu bij DWGPROPS kijkt zie je dat de waardes zijn bijgewerkt.

Op deze wijze kun je die gegevens ook overbrengen naar andere tekeningen of een standaard template inladen of opslaan.
Enige probleem waar ik tegenaan lijk te lopen is dat je maximaal 10 custom properties kunt bewerken, als je er meer dan 10 hebt zie ik ze niet staan.

Maar wellicht ben je hier al mee geholpen.

HSchmitz

Berichtdoor HSchmitz » ma 02 nov 2015, 11:36

Ik bedoel inderdaad het Custom gedeelte.
Ik werk met autocad LT en die kent schijnbaar het commando Propulate niet.
Maar ik heb nu wel een website erbij waar ik ook kan kijken als ik weer problemen heb met autocad LT.
Bedankt voor je antwoord.

Storm

Berichtdoor Storm » di 03 nov 2015, 10:02

Dan kan ik je er helaas niet bij helpen :P. Dat zijn de nadelen van LT.