Geen toegang tot Autodesk product Je hebt in sommige gevallen geen toegang tot een product omdat:
- de contract manager van het abonnement geen licentie heeft toegekend aan de gebruiker;
- het licentiesysteem detecteert dat de licentie niet geldig is voor het product;
- het licentiesysteem detecteert dat het huidige contract is beëindigd;
- je niet bent ingelogd met je Autodesk ID op je werkstation of laptop.
Wanneer het bovenstaande voorkomt zal de licentiemanager van Autodesk een venster tonen met de mededeling “Contact your administrator to request permission to use this product” of “Renew your license”. Neem in dit geval contact op met de Contract Manager en vraag of een geldige licentie voor het Autodesk product is toegekend aan jouw gebruikersaccount. Uiteraard moet je zelf dan ook een gebruikersaccount hebben.
Fout in licentiecontrole Wanneer je toegewezen bent voor een product door de Contract Manager en nog een contract lopende is met geldige licenties, kan het voorkomen dat de licentiecontrole een verkeerd signaal geeft, ook al ben je ingelogd met je Autodesk ID. Dit kan door een fout van Autodesk waarbij het licentieregister niet wordt ge-update.
Dit kan voor komen:
- als een gebruiker van een trialversie naar een betaalde versie overstapt;
- als er uitgelogd wordt met het ene Autodesk ID en weer wordt ingelogd met een ander.
Stappenplan registratiebestanden verwijderen:
- Sluit alle Autodesk applicaties;
- Zorg ervoor dat je uitgelogd bent op de Autodesk Desktop App en sluit de applicatie;
- Ga naar C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS en verwijder alle mappen;
- Ga naar C:\Gebruikers\<gebruikersnaam>\Appdata\Roaming\Autodesk\ADUT en verwijder alle bestanden;
- Ga naar C:\ProgramData\Autodesk\ADUT en verwijder het bestand ProdInd_UserInd.cur;
- Ga naar C:\ProgramData\FLEXet en verwijder alle bestanden die beginnen met adskflex;
- Herstart nu de computer;
- Start het Autodesk product. Het activatiescherm zal getoond worden waarna er opnieuw ingelogd kan worden met je Autodesk ID. Het product wordt nu opnieuw geactiveerd.
Het kan ook zijn dat er een fout zit in je persoonlijke Autodesk Account. Dit kan niet door u zelf worden verholpen en vergt tussenkomst van Autodesk zelf. Neem in dat geval contact met ons op zodat wij een verzoek voor u kunnen indienen bij Autodesk.