Beste Wim,
Als ik naar de screenshot kijk dan vermoed ik dat er 2 methoden om tekst te plaatsen door elkaar gebruikt worden. Er staat namelijk aangegeven dat de tekststijl 'ARIAL1' een annotatieve tekststijl is (zie ook het symbool met de 3 punten voor de naam van de stijl en het vinkje dat voor 'Annotative' staat), maar er staat ook dat de tekst een hoogte van 50 moet hebben. Omdat de tekst annotatief is zal de tekst op de layout / je plot nu 50mm hoog gemaakt worden en dat lijkt me niet wenselijk.
Indien je zelf wilt regelen hoe hoog de tekst moet zijn, zet dan het vinkje voor 'Annotative' uit en zet de height op 0. Ik vermoed dat dat is waar je naar zoekt, je moet zelf bepalen hoe hoog de tekst is afhankelijk van de schaal waarin je gaat plotten.
Indien je de hoogte door AutoCAD wilt laten regelen laat dan het vinkje aan staan en geef bij Paper Text Height de hoogte van de tekst in die uiteindelijk op je plot moet komen (je kunt hier ook 0 invullen, dan moet je iedere keer als je tekst plaatst de plothoogte opgeven).
Storm schreef:
Overigens staat bij mij enkel 'height' waar in de bijlage blijkbaar 'paper text height' staat. Dus dat kan blijkbaar ook nog wisselen.
Indien de tekststijl Annotatief is dan staat er 'Paper Text Height' aangezien je de plothoogte van de tekst op moet geven. Is de tekststijl niet Annotatief dan staat er 'Height' omdat je dan de hoogte van je tekst in je Modelspace op geeft, deze zal nog verschaald worden met de schaal die in je Viewport(s) ingesteld wordt.