Hallo Forummers,
Ik heb enige tijd niet met de meest recente versie van AutoCad gewerkt, maar momenteel weer wel.
Ik loop hierbij tegen iets aan waar ik niet eerder tegen aan ben gelopen in AutoCad.
Voor de opmaak van tekeningen maak ik, zoals zo velen, gebruik van viewports.
Ik was gewend een tekening op te stellen en daarbij evt. met diverse viewports te werken in de paperspace. Hierbij was het mogelijk in elk afzonderlijk viewport te klikken en deze goed te zetten met pan of zoom.
Wanneer ik nu een tekening op stel met diverse viewports en ik klik in een viewport zoomt deze automatisch uit. Dit kan ik evt oplossen door de viewport te locken met display locked. Wanneer ik de diverse viewports goed wil zetten is het nodig een viewport te kopieren. Aangezien het viewport gelocked is dien ik, om een ander deel van de tekening te laten tonen in het viewport, de grote van het viewport aan te passen.
Is het uitzoomen in de viewport een instelling van een variabele of kan dit een instelling zijn in de template waar we hier mee werken?
De laatste keer dat ik met AutoCad werkte was het gewoon mogelijk in een viewport te klikken zonder dat deze compleet uitzoomde.
Kan iemand me hier mee helpen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Borr