Dezelfde woorden selecteren

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Harry66

Dezelfde woorden selecteren

Berichtdoor Harry66 » di 19 nov 2024, 13:18

Beste lezer,

Er zijn veel dezelfde woorden (-+ 500x) in de tekening te zien. Ik wilde die woorden selecteren met Qselect en dan verwijderen, maar met Qselect kan niet ?!. Weet iemand misschien hoe ik dezelfde woorden in de tekening makkelijk kan selecteren?
Alvast bedankt!
Gr. Harry

Storm

Re: Dezelfde woorden selecteren

Berichtdoor Storm » do 05 dec 2024, 11:34

Zijn het misschien geen 'teksten' maar blocks of attributes waar die tekst in staat?

Qselect zou op zich prima moeten werken, in een eigen test met Mtexten en gewone texten werkt dat prima. Let ook op dat verschil, Qselect met 'Mtext' werkt niet op 'text' en andersom (althans niet in mijn test).

Een andere oplossing kan mogelijk zijn om de bewuste tekst te vervangen door een spatie. Middels het FIND commando, dan zijn die bewuste teksten in ieder geval niet meer zichtbaar (al staat technisch gezien het object waar die tekst onder valt nog steeds in de tekening maar kun je ze niet (makkelijk) meer selecteren).