coordinaten in tekening

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

j-king

coordinaten in tekening

Berichtdoor j-king » wo 22 jun 2011, 10:18

ik heb diversen tekeningen met rd coordinaten nu wil ik als ik bv. een lijn selecteer daar autmatisch de coordinaten bij laten zetten dus op het begin en eindpunt.
nu kijk ik met ID en dan doe ik dit eventueel handmatig maar ja dat kan vast wel beter alleen kan ik het nog niet vinden.
eventueel lijsten exporteren naar excel.

gr. jaap

Joost

Re: coordinaten in tekening

Berichtdoor Joost » wo 22 jun 2011, 17:12

Hallo,

Ik zou hier het commando field voor gebruiken. Daarbinnen kun je kiezen om het start en eindpunt van een lijn te verwerken. In de field wordt dan de x en y coordinaat weergegeven.
Wijzig je de lijn, dan moet je het beeld even verversen met re <enter> om de field te laten updaten.

De fields kun je vervolgens wel in een cel van een tabel zetten. Wellicht dat je deze tabel kunt exporteren naar excel.

P.S. ik neem aan dat je autocad full of map gebruikt? In ieder geval gaat het laatste verhaal niet op in LT.

Ik hoor graag of het lukt, groet Joost

j-king

Re: coordinaten in tekening

Berichtdoor j-king » vr 01 jul 2011, 14:52

heb na veel zoeken een blokje gemaakt welke de coordinaten en de hoogte geeft van het punt waar ik het plaats.
voorlopig red ik me wel zo.

bedankt voor de reactie.

gr. jaap