Palette buiten beeld

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Jan Heesch

Palette buiten beeld

Berichtdoor Jan Heesch » ma 21 mar 2011, 09:37

Hallo,

Ik ben bezig met het aanpassen van een blok.
Ik wil er een visibility-variabele aan toevoegen.
Als ik echter de visibility states wil aanpassen, kan ik de betreffende palette nergens in mijn beeldscherm vinden.

Vermoedelijk staat het ergens naast mijn AutoCAD gesitueerd en daarmee ook naast mijn scherm.

Is het mogelijk deze locatie opnieuw te definiëren, zodat ik het blok aan kan passen?

Jan.

Storm

Re: Palette buiten beeld

Berichtdoor Storm » ma 21 mar 2011, 11:12

Ik neem aan dat u in de blockeditor het knopje doelt om de visibilities in/uit te schakelen of toe te voegen/bewerken.

Het kan zijn dat uw werkvak te klein is en de toolbar niet zichtbaar is.

Probeer die pallet met dynamische elementen eens weg te klikken of los te koppelen.

Wellicht het commando 'BVSTATE' ?

Jan Heesch

Berichtdoor Jan Heesch » ma 21 mar 2011, 11:21

Hallo Storm,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie, maar ik heb het probleem inmiddels opgelost.
Ik was op zoek naar een apart palette voor de visibilty parameters.
Inmiddels heb ik ntdekt, dat het gewoon in de properties palette staat. Die staat bij mij op auto-hide, waardoor ik het niet eerder opmerkte.

Mijn vraag is hiermee dus afgehandeld. Nogmaals dank voor uw reactie.

Jan Heesch

Berichtdoor Jan Heesch » ma 21 mar 2011, 11:40

Mijn reactie bleek toch enigszinds prematuur.
In de properties palette, kan ik wel de visibility status selectere, maar niet aanmaken.
Het probleem is dus nog niet opgelost.

Joost

Berichtdoor Joost » di 22 mar 2011, 16:58

Jan,

Zoals we vandaag in de cursus beheer besproken hebben kunnen pop-ups (geen toolpalettes) met de toetsencombinatie alt + spatiebalk verplaatst worden. Hopen dat het daarmee lukt, maar jouw vraag hier op het forum is al afgehandeld, met dank aan Storm.

Groet Joost, en succes met de onderwerpen uit de beheercursus!

Storm

Berichtdoor Storm » wo 30 mar 2011, 11:14

Jan Heesch schreef:Mijn reactie bleek toch enigszinds prematuur.
In de properties palette, kan ik wel de visibility status selecteren, maar niet aanmaken.
Het probleem is dus nog niet opgelost.
Ik ga er van uit dat je dus hebt geklikt op het 'Visibility' icoon uit de palet in de block editor. Vervolgens zet je deze in je tekening waardoor je een blauw pijl-icoon krijgt met een geel uitroepteken.

Als dat het geval is kun je er op dubbelklikken, het commando BVSTATE, in de ribbon op 'Visibility States' (rechts in ribbon) klikken of zonder ribbon in de balk die verschijnt als je in de Block Editor komt (ook rechtsbovenin).

Mocht het nu nog niet lukken hoor ik graag waar het fout gaat.

Jan Heesch

Berichtdoor Jan Heesch » do 07 apr 2011, 07:53

Storm,
Allereerst excuses voor de late reactie. Ik ben in de eerste plaats tekenaar/constructeur en als het druk is heb ik geen tijd om me met forums etc bezig te houden.

Jouw omschrijving is juist. Het gaat echter fout op het moment dat ik in de ribbon op 'Visisbility States' klik.
Dan krijg ik dus mijn keuzeschermpje niet in beeld.
Ik heb het probleem inmiddels met een omweg opgelost, door een nieuw profiel aan te maken speciaal voor het aanmaken van dit soort blokken.

Storm

Berichtdoor Storm » vr 08 apr 2011, 13:54

Jan,
Excuses zijn nergens voor nodig. Ik ben nu ook gewoon in de baas z'n tijd aan de gang en kan ook niet 24/7 het forum in de gaten houden.

Is er ooit een 2e beeldscherm aangesloten en inmiddels niet meer? Het zou kunnen dat dit bewuste schermpje nu op dit inmiddels niet meer aangesloten scherm rondzweeft.

Ik heb het ooit eens meegemaakt met de layermanager bij een collega.

Ik heb het persoonlijk niet opgelost, maar wellicht dat ik een dergelijk geval helpt om de resolutie even aan te passen (relevantie zult u denken, maar gewoon proberen).
Wel doen als u op die knop heeft gedrukt.

Ik hoop dat het helpt.

Joost

Berichtdoor Joost » do 30 jun 2011, 14:24

Hallo Jan en Storm,

Een eigenschap van Windows 7 is dat deze de programma's met windows toets en pijltje rechts of links naar een kant van het scherm verplaatst. Wellicht is dat een oplossing.
Onlangs kregen we dezelfde vraag, maar dan met de calculator binnen AutoCAD. Deze kan in een eigen Windows venster draaien, en wordt dan gezien als zelfstandig programma. Deze stond hier ook buiten beeld. Windows + pijltjestoets bracht de oplossing.

Groet Joost.