Polylines

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Gast

Polylines

Berichtdoor Gast » vr 03 sep 2010, 10:13

Beste mensen,
Ik weet niet precies hoe dit werkt. Maar ik heb een vraag.
Is het moegelijk om polylines te selecteren en dat autocad de som van de lengtes automaties aangeeft?

Ik heb ooit een bericht via de forum geplaats op de site, en kreeg snel reacties. Alleen weet ik niet meer hoe dat ging. Kan ik daar ook wat aanwijzingen over krijgen?

Thanxs

Joost

Re: Polylines

Berichtdoor Joost » do 16 sep 2010, 09:16

Hallo Student,

Ik denk dat het snelst is om eerst alle gewenste polylines samen te voegen tot een enkele polyline met het commando Pedit <enter>, gevolgd door functie Join binnen het commando Pedit.

Dan wordt het een enkele polyline, waar je in de properties eenvoudig de lengte kunt lezen.

Gisteren heb ik ook een artikel geschreven over AutoCAD Properties, die is hier te vinden:

index.php?f=10&t=210&rb_v=viewtopic

pedorie

Berichtdoor pedorie » ma 29 nov 2010, 16:02

Student,

probeer hier deze lsp te downloaden en in te laden (kan gewoon met slepen).
https://www.jtbworld.com/lisp/bomlengths.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

activeer deze lsp door "bomlengths" en kies voor "polylines" en slecteer dan de (gesloten) polylinen, na "enter" krijg je een lijst met de totale hoeveelheid.

succes

gerard

Berichtdoor gerard » vr 29 jul 2011, 20:35

Hallo
Hallo

Ik heb een plaatje van het net gehald en omgezet in vector bestand.
Nu is het geval dat het allemaal kleine lijntjes zijn.
Is het mogelijk om er een lijn van te maken.
Zo ja hoe kan ik dat dan doen.

Gerard

Gast

Berichtdoor Gast » ma 01 aug 2011, 09:48

Dit kun je door gebruik te maken van de functie PEDIT, de functie voor het aanpassen van polylijnen:

1. Typ PE op de commandline en druk op Enter
2. Selecteer één van de "losse" lijnen
3. "Do you want to turn it into one?" typ Y
4. Typ bij "Enter an option" een J in (= Join = samenvoegen)
5. Selecteer vervolgens alle losse lijnen die je toe wilt voegen en druk op Enter
6. Aan de tekst "X segments added to polyline" kun je zien of er lijnen zijn samengevoegd
7. Druk nog een keer op Enter of op Esc om de functie te verlaten.