Selection preview Autocad 2012

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Storm

Selection preview Autocad 2012

Berichtdoor Storm » di 27 sep 2011, 10:53

Hallo,

Ik loop al sinds het begin van Autocad 2012 aan dat steeds de 'selection preview' uitgeschakeld wordt zonder dat ik dit bewust doe.

Dus de Shift-spatie om over elkaar liggende elementen te kunnen selecteren.

Bij het betere tekenwerk ben ik per dag wel 20x genoodzaakt de vinkjes weer aan te zetten bij de 'Selection' tab in de options.

In vorige versies van autocad had ik hier nooit last van.

Ik vind er zo gauw niks over op google, dus vraag ik het hier maar.

2012 is bij de collega's nog niet algemeen goed in het gebruik, maar heb 1 collega tot nu toe gehoord die dit ook (1x) heeft gehad.

Mijn hand ligt altijd op de linker kant van het toetsenbord
dus zou per ongeluk hooguit een keer de toetsen vanaf de Tilde (` / ~) tot de CTRL knop kunnen indrukken, maar ik kan het effect bewust niet nabootsen.

Iemand een idee? Vind het behoorlijk irritant.

Joost

Re: Selection preview Autocad 2012

Berichtdoor Joost » di 27 sep 2011, 16:31

He Storm,

Ik heb ook even een poging gedaan op google. Inderdaad weinig feedback die we nog niet kennen...

Het gaat naar mijn idee om de selection preview, in te typen in de commandoline als selectionpreview <enter>.

Zet deze waarde op 3 om beide vinkjes aan te zetten...

Ik ga ervan uit dat je dat al wel wist, maar mocht dit iets te bieden hebben, bij deze.

Verder ken ik aan die kant van het toetsenbord enkel de shift + w voor de steeringwheel (3D) en de crtl + tab voor het lopen door de geopende tekeningen.

Aan een combi met de alt toets zal het niet liggen, dat geeft het toetsenbord toegang tot de menubalken of ribbons.

ctrl + q, ctrl + a, ctrl + s.....ik weet de eventuele sneltoets voor selectionpreview niet...

Verder nog verschillende toetsen geprobeerd...nog geen oplossing buiten de autocad variabele gevonden.

Iemand anders?
Groet Joost

Storm

Berichtdoor Storm » wo 28 sep 2011, 09:04

Ah, een uitdaging :).

Toetsencombinaties gebruik ik niet, op de shift-spatie (t.b.v. van dat commando) om door overliggende objecten te 'bladeren'.

Als het probleem (wat bijna dagelijks terugkomt) zich weer voordoet dan is 'OP' en 2 vinkjes aanzetten net iets sneller dan het commando, maar zo als vele dingen één van de vele wegen naar Rome.

Nou, even afwachten tot iemand die het wel weet komt.

Storm

Berichtdoor Storm » di 04 okt 2011, 16:29

Ik zou bijna zeggen dat het iets is wat in een tekening kan zitten. Werk nu al bijna 3 dagen aan een andere grote tekening en sinds dit topic geen last meer van gehad.

Maar voor hoelang....