Kozijn invoegen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Dennis092

Kozijn invoegen

Berichtdoor Dennis092 » za 29 okt 2011, 16:16

Hallo,

Weet iemand misschien hoe je een kozijn kunt invoegen in een zwart gearceerde muur, zonder deze muur te onderbreken? Ik weet dat dit mogelijk is, maar weet alleen niet meer hoe dit moet.

Als ik nu een kozijn als block invoeg, dan valt het kozijn weg door de zwarte arcering. Ik hoor graag, als iemand mij zou kunnen helpen.

Dennis

Storm

Re: Kozijn invoegen

Berichtdoor Storm » ma 31 okt 2011, 10:26

Er zal wel een technisch verantwoorde manier voor zijn, maar in het kader van 'Niet lullen, maar poetsen' kun je natuurlijk ook een witte achtergrond in het block plaatsen door de buitenlijnen van je kozijn te voorzien van een witte solid hatch.

Vervolgens het block 'to the front bringen' en klaar is kees.

Gast

Berichtdoor Gast » ma 31 okt 2011, 11:41

niet lullen maar poetsen is meestal niets mis mee... in dat kader zou je ook nog kunnen kiezen voor een wipeout ipv een witte arcering...

Storm

Berichtdoor Storm » ma 31 okt 2011, 11:46

Dat zal dan de politiek correcte manier zijn. Al lijkt mij persoonlijk een witte achtergrond in het block wat makkelijker werken. Maar zo heeft het beide zijn voor en nadelen :).