Printen met autocad

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

ruud_ajax16

Printen met autocad

Berichtdoor ruud_ajax16 » vr 26 nov 2010, 10:57

Ik heb een probleem. Wanneer ik wil printen met Autocad loopt het programma vast. Ik kies een printer en Autocad blijft dan maar laden. Wanneer ik een printer kies bij Word of Excel heb ik dit probleem niet. Ik heb een nieuwere versie van Autocad geïnstalleerd en dit geeft nog hetzelfde probleem. Het programma draait gewoon perfect op mijn computer, maar loopt alleen vast bij de printer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

pedorie

Re: Printen met autocad

Berichtdoor pedorie » ma 29 nov 2010, 15:53

Ruud,
Probeer het eens nadat je je tekening hebt opgeschoond met behulp van "purge" (alle overbodige lijnen enz worden weggehaald) en/of "audit" (je tekening word onderzocht op fouten).

succes

ruud_ajax16

Berichtdoor ruud_ajax16 » di 30 nov 2010, 09:51

Nee helaas, dit werkt ook niet. Met purge had ik al eerder geprobeerd, zonder resultaat en bij audit geeft ie aan dat er geen fouten zijn. Zelfs wanneer ik een nieuw bestand open en dan op printen druk loop deze al vast. Ik geef dan alleen de printen Adobe PDF aan en dan begint ie te laden en stopt niet meer. Ik zit al enige tijd met dit probleem. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Joost

Berichtdoor Joost » wo 01 dec 2010, 16:20

Hallo ruud_ajax16,

Wellicht is de printerlijst die door AutoCAD gelezen wordt, niet schoon. Er kunnen printers in de lijst voorkomen die zelf gemaakt zijn, of niet meer bestaan. Soms ligt er een koppeling tussen de beschikbare printers en de geinstalleerde drivers.

Type in AutoCAD het commando plottermanager <enter> om de lijst met printers te controleren. Wellicht moet hier het een en ander opgeschoond worden.

Succes! Joost, CAD Accent.

Joost

Berichtdoor Joost » wo 01 dec 2010, 16:21

Hallo ruud_ajax16,

Wellicht is de printerlijst die door AutoCAD gelezen wordt, niet schoon. Er kunnen printers in de lijst voorkomen die zelf gemaakt zijn, of niet meer bestaan. Soms ligt er een koppeling tussen de beschikbare printers en de geinstalleerde drivers.

Type in AutoCAD het commando plottermanager <enter> om de lijst met printers te controleren. Wellicht moet hier het een en ander opgeschoond worden.

Succes! Joost, CAD Accent.

ruud_ajax16

Berichtdoor ruud_ajax16 » vr 03 dec 2010, 09:29

In deze lijst staan alleen printers die vast in autocad staan. Kan ik hier ook mijn canon printer instellen als .pc3 file of wat is hier de bedoeling van. En hoe moet ik de koppeling tussen de printers en de drivers bekijken. Ik ben wel een beetje technisch, maar snap niet precies wat u bedoelt. Alvast bedankt!

ruud_ajax16

Berichtdoor ruud_ajax16 » ma 13 dec 2010, 09:43

Kan iemand mij a.u.b. helpen?

Joost

Berichtdoor Joost » ma 13 dec 2010, 16:29

Wellicht is het een goed idee de Adobe PDF driver opnieuw te installeren. Deze is waarschijnlijk meegeleverd met een programma als Adobe acrobat. Dan zou u dit programma opnieuw moeten installeren, zodat ook de printerdriver ververst wordt. En dan maar hopen dat AutoCAD wel reageert op het moment dat je die printer driver kiest...

Joost