Twee vragen over tekst

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Jan Heesch

Twee vragen over tekst

Berichtdoor Jan Heesch » vr 25 mar 2011, 15:36

Ik heb 2 vragen over tekst, die met elkaar samenhangen.

Bij ons worden teksten op tekening standaard in hoofdletters geschreven. Dat levert nog al eens wat frustratie op bij het schakelen tussen ACAD en andere programma's (capslock aan en uit).

Mijn eerste vraag is daarom, is er een setting/variabele die dusdanig kan worden ingesteld, dat altijd hoofdletters worden gebruikt ongeacht de gebruikte tekststyle?

Tweede vraag, hiermee samenhangend is: bestaat er een mogelijkheid om meerdere teksten / m-teksten tegelijk om te zetten naar uppercase, zodat we binnenkomende tekeningen snel naar onze stijl kunnen omzetten?

Joost

Re: Twee vragen over tekst

Berichtdoor Joost » ma 28 mar 2011, 16:54

Jan,

Dat is een lastige vraag. Na overleg met een collega kan ik je het volgende aanbieden:

tcase <enter>.

Let op: Deze functie werkt alleen in de hele versie van AutoCAD, niet in AutoCAD LT.

Hiermee kun je teksten selecteren, welke in hoofdletters gezet kunnen worden, maar het antwoord op vraag 1 is nee.

Ik hoop dat het daarmee lukt.

Groet Joost.