Fout in Autocad?

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

weth

Fout in Autocad?

Berichtdoor weth » vr 13 mei 2011, 15:21

Ik heb de versie Autocad 2011, en als ik met mijn muis over een getekende lijn ga, zonder deze aan te klikken, wordt de lijn een gestippelde lijn. Dit gaat zo in mijn gehele tekening. Zodra ik de lijn selecteer en weer op esc. druk zijn de stippellijnen weer gewoon geworden, maar het blijft zo gaan, en is erg irritant.

Is dit een fout in het programma? Heeft iemand anders hier last van?

sarge

oefen bestanden

Berichtdoor sarge » vr 13 mei 2011, 21:14

:ugeek: Mensen ik was op zoek naar oefen bestande voor autocad civil 3d 2011 cursus.
heeft iemand een iedee waar ze te vinden zijn.
wil een autocad goeroe worden,

Storm

Re: Fout in Autocad?

Berichtdoor Storm » di 17 mei 2011, 09:42

@ Weth,

Dit kun je instellen. Ga naar de options (OP), ga naar het tabblad 'Selection' en kies dan (links onder) voor de knop 'Visual settings'.

Daar kan dit worden aangepast. Uitschakelen lijkt geen optie, maar je kunt hooguit kiezen dat de lijn wat dikker wordt in plaats van een stippellijn.

weth

Berichtdoor weth » di 17 mei 2011, 12:41

Beste Storm, ik denk dat je niet helemaal begreep wat ik bedoel. Als ik met mijn muis over een lijn ga dan wordt deze gestippeld, maar als ik met mijn muis weg beweeg, dan blijft de lijn soms gewoon gestippeld en soms niet. Alleen als ik hem selecteer en weer op esc. druk is het weer weg. Het lijkt mij een fout in de programmering.

Storm

Berichtdoor Storm » wo 18 mei 2011, 13:19

Ik heb de vraag goed gelezen, hij wordt alleen niet goed geformuleerd, Maar ik denk dat het een grafisch probleem is.

Kijk dan even bij het commando '3dconfig' en kijk bij manual tune of de hardware acceleratie aan staat.

Ik ken het probleem in ieder geval niet als een functie die je in of uitschakelt.

Joost

Berichtdoor Joost » do 19 mei 2011, 14:39

Ik neem aan dat de mogelijkheden binnend de "Options" van de selection preview doorgenomen zijn...

Dan heeft storm gelijk met de 3dconfig. Probeer hier de hardware acceleration eens aan en uit te zetten, autocad daarna te herstarten. Hopelijk brengt het een oplossing.

weth

Berichtdoor weth » vr 20 mei 2011, 13:27

Ik denk dat ik iets ben vergeten te melden, ik heb een Autocad LT versie. 3Dconfig is daar geen commando.

Storm

Berichtdoor Storm » di 24 mei 2011, 09:37

Hmz, dan kun je wellicht 'Dynmode' nog op 0 zetten.

Ergens op internet genoemd als 'alternatief' om grafische problemen met de muis op te lossen.

En dat is iets wat hier wel van toepassing lijkt.