beginner

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Roykeeee

beginner

Berichtdoor Roykeeee » di 03 apr 2012, 08:43

Ik ben een beginner in AutoCAD maar wil hiervan nog veel leren.
Momenteel loop ik stage bij een bedrijf waar ze AutoCAD gebruiken, zelf op school heb ik geleerd om met SolidWorks te werken maar in deze programma's zit nogal een verschil eigenlijk. Bij mijn stage hebben ze gevraagd om me eigen in AutoCAD te gaan verdiepen zodat ik een nieuwe plattegrond kan gaan maken van heel het bedrijf.
Deze topic ben ik geopend om eigenlijk te vragen of iemand mischien nog tips/hints heeft zodat ik hier sneller in leer aangezien ik ook geen cursus doe.
Heeft iemand misschien links etc?
Ik ben momenteel aan het leren uit het boek: Het AutoCAD trainingsboek voor basistraining (nederlandstalig) volume 1 en 2 maar ikzelf vind dat ze hier iets te lang aan kleine dingetjes de tijd geven waardoor het vrij lastig is om uit dit boek te leren in voor mij.
AutoCAD 2011 is het programma dat ik gebruik.

(Mijn excuses als hier al een topic over is, ikzelf kon hierover niks vinden)

m.v.g.
Roy de Smit

Storm

Re: beginner

Berichtdoor Storm » di 03 apr 2012, 09:19

Wees gerust, er is geen ander topic over. Maar ik zou bij collega's vragen of die je het één en ander kunnen uitleggen.
Wellicht is er een 'autocad guru' binnen de organisatie die wel een uurtje vrij heeft om je de kneepjes van het vak te leren.

Ik heb hier op kantoor tegenover mij een stagiair zitten die binnen 2 weken eigenlijk al prima kon tekenen zonder enige kennis van Autocad te hebben. Boeken heeft die niet echt doorgelezen, maar je kunt hier eigenlijk iedereen alles vragen.

Een locatie om dingen te leren zou ik je niet kunnen vertellen, maar die boekwerken die je al hebt liggen zullen vast wel goed genoeg zijn.
Ik ben (ook) geen voorstander van het lezen van boekdelen en als ik een boekwerk omtrent Autocad lees heb ik ook altijd het idee dat ze er iets te lang op in gaan.

Maar in Autocad is een lijn of een cirkel tekenen niet alleen maar beperkt tot 2 muisklikken, dus dan leggen ze het van a t/m z uit. Als over een bepaalde actie alles al weet is het snel langdradig.

Hoe dan ook raad ik aan de boeken door te lezen of gewoon je vragen hier te stellen. Persoonlijk kijk ik wel een paar keer per dag.