Herinstalleren mag geen probleem zijn. Je kan op een ander station in ieder geval autocad installeren zonder deze te activeren en 30 dagen proberen.
Lijkt me dat ze hier bij CadAccent wat meer verstand hebben hoe het met locale licenties zit en hoe je deze opnieuw kunt aanvragen bij een herinstallatie. Een computer kan natuurlijk altijd een keer crashen of vervangen worden, zou een licentie toch ook hergebruikt moeten kunnen worden lijkt me.
Eerder las ik;
De kopieeropltie die je aandraagt had ik al geprobeerd maar werkt niet in LT2012.
Blijft het probleem hetzelfde of krijg je de tekening niet gekopieerd?
Te nemen stappen:
- Open de 'foutive' tekening.dwg
- Ga naar de Modelspace (Commando MS)
- Doe het commando LAYON en LAYTHW om alle lagen aan te zetten
- Doe het commando PLAN > World.
- Doe het commando ZOOM > Extends om alles in beeld te krijgen
- Selecteer alles of gebruik de control + A toets
- Druk de control + linker shift + c (in die volgorde)
- Er wordt om een 'Specify base point', geef 'nul komma nul komma nul' op (0,0,0).
- Open een nieuwe tekening (commando QNEW) en kies het acadiso.dwt bestand.
- druk op control + v (plakken) en geef de zelfde basepoint op (0,0,0).
- Sla de tekening op.
- Probeer nu te printen (met een nieuw kader).
- Als alles werkt herhaal je de stappen zo nodig op de layouts.
Sorry als ik dit blijf herhalen, maar dit soort acties hebben me in het verleden een hoop tijd bespaart (ipv naar een onbekend probleem te zoeken).
Ik lees echter wel op internet dat er meer mensen zijn die, ook in samenhang met autocad 2000, geen objecten kunnen kopiëren en plakken (en dan voornamelijk dat laatste woord). Maar wellicht helpt bovenstaande instructie.
Ik wacht het resultaat af.
Een 2e optie die ik dan zou voorstellen is om de tekening als BLOCK te Inserten in een lege tekening onder autocad 2012.
Eventueel als XREF en deze dan 'binden', met in beide gevallen het zelfde eindresultaat als met de copy from basepoint.