Grips 'laten los' bij het zoomen/pannen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Storm

Grips 'laten los' bij het zoomen/pannen

Berichtdoor Storm » ma 27 aug 2012, 10:56

Hallo,

Terug van vakantie met een verse installatie van windows en daarmee maar gelijk een schone start in autocad 2013 (van 2012).

Ik heb het probleem al eens eerder gehad, maar het lijkt eerder een tijdelijke bug dan iets dat maar terug blijft komen.

Ik heb echter nu al enkele dagen dat als ik een grip (de blauwe vierkantjes) selecteer met de shift ingedrukt (om meerdere grips te selecteren) dat als ik vervolgens PAN of ZOOM deze weer gedeselecteerd worden.

Nu is daar wel omheen te werken, maar als je een detail van iets hebt waarbij je ver moet inzoomen om de individuele grips te kunnen zien komen die 2 acties al gauw om de hoek kijken.

Het moest haast wel een variabele zijn die zorgt dat de grips niet meer actief zijn na het pannen/zoomen. Iemand enig idee?

Ik kan overigens ook het STRETCH commando gebruiken, maar dat komt niet altijd lekker uit als je kruisende lijnen hebt en weer moet deselecteren...

Frank

Re: Grips 'laten los' bij het zoomen/pannen

Berichtdoor Frank » ma 27 aug 2012, 12:43

Hallo Storm,

Ik heb ooit eerder een vergelijkbaar probleem gezien. In dat geval werd het probleem veroorzaakt doordat het commando "REGENAUTO" was uitgeschakeld.

Het helpt ook om voor een dergelijke selectie een regen uit te voeren.

Daarnaast is de variabele GRIPOBJLIMIT een variabele die bepaald hoeveel grips er getoond worden. De maximale waarde hiervoor is 32767.