moeilijke doorsnede

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

kevin678

moeilijke doorsnede

Berichtdoor kevin678 » do 06 sep 2012, 16:19

Ik heb moeilijkheden met een doorsnede te tekenen van een 3D lichaam in Autocad. Ik hoop dat de tekening duidelijk is. Ze is gemaakt met creo elements, maar het moet met autocad in 2D gebeuren voor school.
De maten zijn niet echt van belang, het is de methode die ik niet ken. Diameters bovenaanzicht 50 en 75. Diameter van 6 boringen 14, champher 2 x 2. Hoogte 40.
figuur3.jpg

Storm

Re: moeilijke doorsnede

Berichtdoor Storm » vr 07 sep 2012, 16:15

De vraag is dus hoe je dit in autocad tekent?
Heb je enige kennis van autocad? Het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling dat wij jouw schoolopdrachten gaan maken.

Als ik thuis ben kan ik wel even een instructievideo maken. Op zich stelt een dergelijke tekening niks voor.

Storm

Re: moeilijke doorsnede

Berichtdoor Storm » vr 07 sep 2012, 18:50

Ik kan me bericht blijkbaar niet bewerken, hierbij dan een korte uitleg.

Ik hoop dat je snel van begrip bent kwa commando's, dan kun je een beetje volgen wat er gebeurt.

Ik heb totaal geen rekening gehouden met maten en ongeschreven regels over hoe het normaal gaat :P.

oP15F0qKr1o&feature=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;