Object snap gaat uit na gebruik van commando

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

Pieter van Kempen

Object snap gaat uit na gebruik van commando

Berichtdoor Pieter van Kempen » di 23 apr 2013, 08:42

Goedemorgen,

Sinds gisteren is er een probleem dat als er een commando geselecteerd wordt, bijvoorbeeld lijn, de object snap modes uit staan. Deze moet ik na iedere commando weer handmatig aanvinken bij de object snap settings. Normaal gesproken heb ik een selectie van object snaps aangevinkt en deze vinkjes zijn dan allemaal weg terwijl ik de functie object snap (F3) niet aan of uit heb gezet en deze staat ook nog gewoon aan.

Hoop dat ik het probleem zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad?

Storm

Re: Object snap gaat uit na gebruik van commando

Berichtdoor Storm » do 25 apr 2013, 12:12

Ik ervaar soms ook dat die snaps ineens allemaal uit staan, ik denk echter dat dit in een tekening moet zitten en gewoon een bug.

Denk dat het verstandig is te kijken of dit ook met andere tekeningen zo gebeurd (en/of nieuw bestand).

Indien het tekening gebonden is zou ik de handel 'copy from basepoint' overzetten naar een nieuw bestand om zo fouten uit de tekening te halen.