Download Product
Eenmaal ingelogd op het Subscription Center kan er in het menu gekozen worden voor “Downloads” en vervolgens voor “Download your Product Software”. Eenmaal op de software downloadpagina zal een overzicht worden getoond van de producten binnen het Autodesk Contract. Hier kunt u de gewenste software en versie selecteren voor het downloaden van de installatiebestanden.

Standaard is hier de optie “Install Now” actief. Dit lijkt erg handig maar deze optie is nogal gevoelig voor wat betreft de internet verbinding. Resultaat is vaak dat er een foutmelding in de trant van “Communication Failure” wordt getoond en de installatieprocedure wordt onderbroken.
Browser Download
Naast de “Install Now” optie zijn er meerdere opties mogelijk in het uitklapmenu. De meest zekere optie hier voor het downloaden van de software is de “Browser Download”. Hierbij worden alle benodigde installatiebestanden op de ‘standaard’ manier van uw internet browser gedownload en op de default downloadlocatie geplaatst. Enige wat u nog hoeft te doen is het eerste bestand uit te voeren waarna de installatieprocedure zal worden gestart.

Bij deze installatie wordt de gehele installatie-set uitgepakt, de default locatie hiervoor is C:\Autodesk. Indien gewenst kunt u deze locatie wijzigen, zeker als er meerdere personen binnen de organisatie dezelfde installatie bestanden willen gaan gebruiken is dit aan te raden.