Alle kleuren zwart in paperspace

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Leonie, Nicoletta, Diederick, Alejandra, Coen, Bram, Roy_M, DavidN, Anton

P.Presser

Alle kleuren zwart in paperspace

Berichtdoor P.Presser » za 11 okt 2014, 08:20

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat bij het switchen van model- naar paperspace de kleur van de tekening in paperspace, inclusief kader en onderhoek zwart is?
De vpcolor instellingen staan bylayer dus daar zit de kneep in ieder geval niet.
Gaarne gedeelde ervaringen

Storm

Re: Alle kleuren zwart in paperspace

Berichtdoor Storm » ma 13 okt 2014, 13:41

Als het enkel de onderdelen binnen een viewport in de paperspace zou betreffen dan zou het nog een color overlay zijn.

Maar in dit geval denk ik dat het de CTB is die direct 'doordrukt' op de layout. Ik hoor het wel eens vaker, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe het komt. Het zal vast een simpele instelling/ vinkje zijn.

// En dan zoeken we dat gelijk op.
Het is waarschijnlijk een vinkje die je enkel ziet bij de (commando) PAGESETUP, en als je dan het bewuste blad bewerkt staat er onder waar je de CTB/Plotstyle selecteerd een vinkje bij 'Display plot styles'.

Ik ga er van uit dat die nu aan staan en als je die uit zet dat het dan weer gewoon normaal wordt :).